Friday, October 20, 2017

Sisseelamine

Tere tulemast minu uut blogi lugema armsad huvilised. Tean, et mitmed on pikalt oodanud, aga erinevatel põhjustel jõudsin alles nüüd kirjutamiseni.

Gröönimaa
British Columbia
Olen Vancouveris olnud umbes kolm ja pool nädalat. Esialgsetest majutusplaanidest ei tulnud midagi välja ja olin esimesed ööd hostelis. Odavamad ja paremad hostelid olid pikalt broneeritud. Kõige huvitavam oli asjaolu, et tualetis paberit polnud ja igale külastajale anti oma rull. Summa eest, mida ühe öö eest maksin, saaks poest osta ca 100 rulli wc-paberit. Hiinlanna, kes ka samas hostelis ööbis, kommenteeris seda lühidalt: "No muidugi. Omanik on ju hiinlane". Vähemalt oli sellest jututeemat ja huumorimaterjali. Hostelite hinnad on Vancouveris müstilised, kuid õnneks soovitati mul Airbnb'bd ning järgnevad ligi kaks nädalat olin nö BnB-s Burnabys. Põhimõtteliselt elasin avatud elutoas, kuid sain kuni töö leidmiseni odavalt läbi. Boonuseks vaated linnale 24. korruselt.



Kuigi esmane plaan oli vähe teistsugune, ei leidnud Vancouverist väljas kiirelt head tööpakkumist ja otsustasin Vancouverisse jääda ja mägedesse otsida töö kevadel, sest suvehooajal on linnast väljas oluliselt rohkem töökohti. Kuigi Vancouveri elamiskulud on kõrged, on siin ilmselt Kanadas kõige kergem tööd leida. Kuigi linnad mind väga ei tõmba, siis Vancouveril pole linna kohta viga. ühel pool ookean ja teistes suundades mäevaated. Palju parke, millest suuremad meenutavad rohkem rahvusparke ning seal käies tunneb end peaaegu looduses.



Infotahvel pargist, mis asub Burnabys kortermajade vahel.
Viimased kaks nädalat olen töötanud haljasalade hooldajana (parim eestikeelne vaste landscaperile, mida suutsin välja mõelda). Praegu olen niitnud muru, trimmerdanud, rohinud, lehti puhunud ja riisunud, vanu taimi välja juurinud ja ka korra ka saega tormimurtud puid tükeldanud. Praegu läheb põhifookus murult üle lehtedele, mida on väga palju. Kui lehed korjatud, hakkab peale okste lõikamine. Üldiselt on töö meeldiv. Saab terve päeva värskes õhus olla ja kerge füüsilise koormuse.  Mõnus vaheldus kontoris töötamisele. Talvel on Vancouveris tavaliselt 5-10 kraadi, seega tööd on aastaläbi. Miinuseks on palju sademeid, mida juba praegu päris palju kogeda olen saanud. Esimesed kaks nädalat olen olnud iga päev erinevas meeskonnas ja erinevatel objektidel, kuid tulevikus hakkab mul olema nädalas viis konkreetset tööpäeva samade meeskondade ja objektidega. Töökaaslastest enamus on kohalikud. Seni olen ühes meeskonnas olnud lisaks ühe briti, ühe ameeriklase, ühe austraallasega ja kahe sloveenlasega. Naisi ja mehi on umbes pooleks ja tavatöötajate vanus jääb põhiliselt vahemikku 25-35.

Alates teisipäevast elan 15 minutise jalutuskäigu kaugusel tööst. Eelnevalt kulus mul tööle jõudmiseks 45 minutit. Elukohast räägin pikemalt järgmises postituses.



3 comments: